PREZENTAREA INTERFEŢEI EXCEL



Microsoft Excel este un program de calcul tabelar. Ţine evidenţa mai multor date (numerice, de tip text, calendaristice etc.) şi realizeaza diverse operaţii cu acestea.
Atunci cînd lansăm aplicaţia Microsoft Excel se deschide o fereastra de aplicaţii numită registru de lucru. Acest registru este format din mai multe pagini care se numesc foii de calcul (Sheet1, Sheet2, Sheet3). Un registu electronic, adică un document Excel are implicit 3 foii de calcul, numărul lor poate fi mărit pînă la maxim 256.
Fiecare foaie reprezintă o pagină dintr-un document şi este împărţită în linii şi coloane. O foaie de calcul are 256 de coloane si 65000 de rinduri

Fig. 1.1. Structura ferestrei Microsoft Excel


Bara de titlu este bara superioară, pe fond albastru, unde apar numele fişierului şi al pro-
gramului.

       Bara de meniuri este bara inferioară barei de titlu, în care se găsesc principalele opţiuni ale programului. Prin activarea fiecărei opţiuni se vor vedea si subopţiunile programului.

Caseta de nume reprezintă zona ferestrei Excel în care este indicată adresa celulei active.
Bara de formule este bara în care se înscriu formulele necesare.
Bare de derulare sunt două, una orizontală şi una verticală care permit deplasarea în cadrul documentului. Cu ajutorul barelor date ne putem deplasa în cadrul documentului în sus sau în jos, la dreapta sau la stînga, în dependenţă de bara de derulare utilizată.
 





3 comentarii: